Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

marți, 23 martie 2010

Tinere femei dupa voia lui Dumnezeu - Rut

De cand citesc Biblia, cel mai mult mi-a placut sa citesc despre Rut, Estera si Maria din Betania. Aceste tinere femei au trait dupa voia lui Dumnezeu. El ne-a lasat, in Cuvantul Sau, detalii despre viata lor, ca noi sa putem aplica, in viata noastra, principiile lor bune.

In aceasta postare as vrea sa subliniez cateva  aspecte cu privire la Rut.
Cine a fost Rut? Rut a fost o tanara femeie moabita, ce a ramas vaduva dupa ce sotul ei, un evreu, a murit. Si atunci, Rut a avut de facut o alegere decisiva pentru viata ei: sa mearga cu Naomi, soacra ei, inapoi in Israel, la un popor necunoscut si care ar fi tratat-o ca intrusa, dar unde ar fi slujit Dumnezeului lui Israel sau sa ramana acasa, la parinti si sa slujeasca lui Chemos, un zeu alcatuit de maini omenesti, fals si lipsit de viata.

Spre deosebire de cumnata ei, Orpa, Ruth a ales sa mearga cu Naomi si sa ii fie un ajutor in acele vremuri grele pentru ea, intrucat pierduse aproape totul: sot, copii, avere. La incercarea lui Naomi de a o convinge sa ramana in Moab, raspunsul lui Rut este memorabil: ,, Rut a răspuns: Nu sta de mine să te las, şi să mă întorc dela tine! Încotro vei merge tu voi merge şi eu, unde vei locui tu, voi locui şi eu; poporul tău va fi poporul meu, şi Dumnezeul tău va fi Dumnezeul meu; unde vei muri tu, voi muri şi eu, şi voi fi îngropată acolo. Facă-mi Domnul ce o vrea, dar nimic nu mă va despărţi de tine de cît moartea!``  ( Rut 1:16,17 )
 Acela a fost momentul cand ea si-a afirmat dorinta ca Dumnezeul lui Israel sa fie si Dumnezeul ei.

In Israel nu i-a fost deloc usor, insa Rut a dat dovada de:
- credinta in Dumnezeu din toata inima ei ( Rut 1:16 )
- intelepciune in deciziile pe care le-a luat ( Rut 1:16 )
- loialitate fata de soacra sa, atunci cand avea cea mai mare nevoie de ea ( Rut 1:16 )
- smerenie si harnicie ( Rut 2:2,3 )
- dragoste fara de soacra sa
- rabdare in asteptarea ei ca Dumnezeu sa o ajute sa isi faca un rost si sa-i poate oferi protectie lui Naomi
- integritate si puritate ( Rut 3:11)

Cum a rasplatit-o Dumnezeu? A lucrat astfel incat Boaz, un om integru si bun, sa fie sotul ei. Impreuna au avut un copil, Obed, care a fost stramosul Imparatului David, din a carui linie genealogica face parte si Isus Hristos, Fiul lui Dumnezeu. Sângele ei, al unei străine fără nici un drept in Israel, a curs in venele Mântuitorului omenirii. Rut este o pilda demna de urmat, pentru noi, tinerele femei si nu numai ..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu