Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vineri, 29 ianuarie 2010

Avatar - mesajul din spatele filmului


Stiu ca acest film este la mare cautare in momentul de fata si multi sunt foarte entuziasmati de el. Si eu l-am vazut la pc si a fost ok, insa asta pentru ca am stiut sa fac diferenta intre realitate si fictiune si l-am vizionat ca pe un simplu film. Sunt insa oameni care sunt foarte afectati de el si ajung chiar la depresie severa. De ce se intampla asta? Am sa va spun imediat, acum insa vreau sa va scriu cateva din marturiile unor persoane cu privire la filmul Avatar.

"Ever since I went to see 'Avatar' I have been depressed. Watching the wonderful world of Pandora and all the Na'vi made me want to be one of them. I can't stop thinking about all the things that happened in the film and all of the tears and shivers I got from it," Mike posted. "I even contemplate suicide thinking that if I do it I will be rebirthed in a world similar to Pandora and the everything is the same as in 'Avatar. " < Mike >

"When I woke up this morning after watching Avatar for the first time yesterday, the world seemed ... gray. It was like my whole life, everything I've done and worked for, lost its meaning," Hill wrote on the forum. "It just seems so ... meaningless. I still don't really see any reason to keep ... doing things at all. I live in a dying world." < Eltu >

" I was depressed because I really wanted to live in Pandora, which seemed like such a perfect place, but I was also depressed and disgusted with the sight of our world, what we have done to Earth. I so much wanted to escape reality. " < Hill >

,, Imi pare rau de faptul ca ofera in final personajului principal sansa de a trai doar prin Avatarul sau. Mi se pare de fapt o propaganda imensa la lumea virtuala, de fapt asta este Pandora, o lume virtuala, promovand ideea ca poti renunta la identitatea ta din viata reala, unde poate ai de carat in spate pacatele inaintasilor si unde poate viata ta nu e asa roz, si sa iti asumi doar identitatea virtuala, construita asa cum te taie pe tine capul. E ca si cand ti-ai construi o identitate pe Internet si ai spune ca de fapt aceea e identitatea ta reala, nu cea fizica. Asta mi se pare a fi uratenia mesajului si departarea omului de crestinism." < Cristina Maria >

,, As mai adauga si faptul ca impresia puternica pe care a produs-o filmul tine intr-adevar exclusiv de senzorial, nu de altceva. 3D-ul creeaza impresia de verosimilitate atat de puternica, incat nu te mai gandesti la film ca la o poveste, ca doar esti in el, esti in mijlocul padurii aleia, ti se intampla chiar tie, te forteaza intr-un fel sa faci parte din film. Asa se explica si cum oameni care nu sunt de acord cu mesajul filmului spun ca totusi filmul le-a placut. E o experienta cinematografica foarte puternica, dar e una eminamente senzoriala. Nu filmul in sine e cel care te transpune, ci senzorialitatea, pe care fiecare o asociaza afectiv cu ceva. Si eu umblam prin paduri cand eram mai tanara si senzatia de libertate de atunci nu se compara cu nimic. E usor sa faci confuzia cu mesajul filmului. " < un tanar >

Eu cred ca tot filmul asta promoveaza venerarea naturii care e in total dezacord cu doctrinele crestine. Asta e ceea ce am observat in prima faza. Eu nu l-am vazut in 3D, insa l-am vazut la pc. Nu m-a afectat in vreun fel pentru ca l-am vazut ca pe orice alt film, adica ceva ireal si bine regizat. Dar m-am intristat foarte tare cand am auzit de cei care sunt atat de afectati de el incat au cazut in depresie sau alte chestii chiar mai rele. Asa cum ati putut citi mai sus, sunt oameni care nu mai au un sens al vietii, un scop pentru care sa traiasca.. De ce asta? De ce au fost afectati de acest film?

Eu nu am fost afectata si asta pentru ca sunt copilul lui Dumnezeu si am deja scopul suprem pentru care traiesc: sa fac voia Lui in viata mea, sa traiesc pentru EL si sa spun si altora despre iubirea Lui nemarginita si despre singura cale de salvare din chinul vesnic. Insa oamenii care nu au un scop bine definit in viata, care nu-l au pe Dumnezeu ca si centru al vietii lor, vor fi afectati de acest film mai mult sau mai putin. Isi vor pierde bucuria de a trai si vor incepe sa traiasca in "Pandora", o lume care nu exista, dar care ii afecteaza pentru ca ei permit acest lucru.

Asadar, mare atentie la acest film! Este un film care ii departeaza pe oameni de Dumnezeu si le rapeste bucuria de a trai. Daca aveti pareri in legatura cu filmul Avatar le puteti posta la comentarii!

4 comentarii:

  1. eu cred ca oamenii a caror comentarii le-ai postat... le lipseste mai mult decat un scop, le lipseste cu tot respesctul, o doaga.

    RăspundețiȘtergere
  2. si sincer faptul ca un astfel de film deprima pe cineva... mi se pare un lucru bun. Macar in felul asta isi mai pun oamenii intrebari si poate isi dau seama ca a trai aici pe pamant, nu e o finalitate. E bine ca oamenii sa aspire spre altceva, mai bun, si neomenesc... poate fi o sansa de a-l gasi pe Dumnezeu dar si o capcana de a gasi altceva. Eu cred ca "depresia" generata de neimplinirea trairii pe pamant e buna pentru cineva care nu-l cunoaste pe Dumnezeu... sau cel putin e mai buna decat superficialitatea de a crede ca viata pe pamant te poate implini.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt de acord si cu ce zici tu .. de fapt postarea mea era o avertizare pentru cei ce stiu ca nu se simt stapani pe ei si nu pot face diferenta intre fictiune si realitate.. si sa stii ca sunt multi in cazul lor.. au vizionat atat de multe filme si si au trait atat de mult in spatiul virtual, incat nu mai vor si nici nu mai pot sa faca fata realitatii ..
    Plus ca una e sa realizezi ca implinirea nu o vei gasi aici pe pamant ci in Rai langa Dumnezeu si alta e sa vrei sa te sinucizi crezand ca ajungi in "Pandora" ..

    RăspundețiȘtergere
  4. In primul rand eu nu stie sa vorbeste ramaneste :))asa ca imi corectez primul comment "eu cred ca oameniLOR"

    In al doilea rand, nu as vrea sa crezi ca am fost asa contrariata pentru ca am ceva cu tine ci doar m-am enervat sa constientizez ca cineva nu face diferenta intre un SF si o realitate. E trista naivitatea asta si imi vine sa-i bat pe acesti oameni!

    RăspundețiȘtergere